Köp och leveransvillkor

Prispolicy

Priserna som anges är alltid inklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Bolysia rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

Betalsätt

Du kan välja mellan tre betalsätt när du handlar hos oss.

Faktura via Klarna
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt – antingen genom att betala hela beloppet inom 14 dagar eller genom att betala nästa månad alternativt delbetala beloppet. Vid val av fakturabetalning gäller därför också Klarnas vid var tid gällande villkor för ditt köp, som du hittar här https://www.klarna.com/se/villkor/. Notera att det för vissa av Klarnas betalsätt tillkommer kostnader i form av ränta och avgifter enligt Klarnas vid var tid gällande villkor. Vid problem med betalningen kontakta alltid Klarna direkt på telefon 08-120 120 10 eller via www.klarna.se. Vid köptillfället gör Klarna en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas och du får i sådant fall en kopia på kreditupplysningen per post.

Betalning inom 14 dagar 
Detta alternativ fungerar i korthet enligt följande.
– Du får hem varan innan du betalar
– Betalningstid 14 dagar
– Ingen ränta
– Fakturaavgift 0 kr

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt en årlig dröjsmålsränta enligt Klarnas villkor. Se närmare detaljer i Klarnas vid var tid gällande villkor.

Månadsfaktura eller delbetalning
Detta alternativ fungerar i korthet enligt följande.
– Du får hem varan innan du betalar
– Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura som du antingen betalar i slutet på nästa månad eller som du väljer att delbetala med ett fast belopp per månad
– Ränta kan tillkomma enligt Klarnas gällande villkor
– Avgift tillkommer enligt Klarnas gällande villkor
Se närmare detaljer i Klarnas gällande villkor.

Kortbetalning 
När du väljer betalsätt “Kort” betalar du med ditt betalkort direkt i kassan. Vi accepterar Visa och Mastercard. Vid en eventuell retur sker återbetalning till det betalkort du använt vid din betalning.

Direktbetalning via Mobilt BankID
Betalning görs via Klarna check-out. Vid val av detta betalsätt gäller därför också Klarnas vid var tid gällande villkor för ditt köp, som du hittar här https://www.klarna.com/se/villkor/. Pengarna dras från ditt bankkonto efter att du har godkänt köpet med Mobilt BankID.

Frakt och leverans

Leverans: 
Vi skickar enbart våra produkter inom Sverige. Normal leveranstid är 1-3 dagar om varan finns på lager. Om varan inte finns i lager eller om leveranstiden beräknas bli längre än normalt kommer vi att kontakta dig. Du kommer få ett mail av oss här varan har lämnat lagret. Du kommer sedan få information från Postnord via telefon, sms, e-post eller brev om var och när du kan hämta ditt paket. 

Ombud: 
Med detta leveranssätt får du fri frakt vid köp över 1000kr, frakt tillkommer med 99kr för köp upp till 1000kr. Ditt paket levereras till ett utlämningsställe där du hämtar upp det. Om du inte hämtar ditt paket på utlämningsställe inom några dagar från det att det anlänt dit kommer du att få en påminnelse från Postnord,. Om du inte hämtar ut paketet inom 14 dagar från ankomst till utlämningsställe kommer paketet returneras till oss och vi kan då komma att debitera dig för de kostnader som detta orsakat oss (Postnords fraktavgift och administration).
Upphämtning i butik: Med leveranssättet “upphämtning i butik ” kan du som kund hämta din order i vår butik på Tessins väg 16 i Malmö kostnadsfritt. 

Returer

Ångerrätt:
Vi erbjuder alla våra kunder 14 dagars ångerrätt från den dag du mottagit varan. Detta innebär att du har rätt att exempelvis öppna förpackningen, titta närmare på och prova din vara och att du trots det kan lämna tillbaka den inom 14 dagar om du av någon anledning inte är nöjd.
Instruktioner vid utnyttjande av din ångerrätt:

– Om du vill returnera din vara är du välkommen att mejla oss på info@bolysia.se och uppge ordernummer och vad du vill returnera, så förser vi dig med returformulär.
– Vi ber dig att packa varan ordentligt, om möjligt i originalförpackningen samt ett skyddande transportemballage runt som är likvärdigt det som varan levererades i till dig, samt skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar från att du meddelat oss att du vill returnera ditt köp.
– Vi kommer att återbetala hela beloppet som du har betalat. Om din hantering av varan inneburit en värdeminskning för varan kommer vi dock att göra ett avdrag med ett belopp motsvarande denna värdeminskning. Vi återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från att vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt. Har du en obetald faktura för din order är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Detta gör du via Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. Vi frågor kring återbetalning via kontot eller kort kontaktar ni Klarna. 
Det finns även ett standardformulär för att utöva ångerrätten på Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se) som du kan använda dig av.

Reklamationer:
Trots noggrann kvalitetskontroll av våra leverantörer och varje produkt så kan det ändå inträffa att produkter i enstaka fall är defekta. Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom tre år från att du tagit emot varan, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället.

Om du tar emot en vara som det är något fel på ber vi dig att så snart som möjligt kontakta oss på info@bolysia.se. Ange då ordernummer samt en beskrivning av ditt ärende och skicka gärna med bilder på den defekta varan där felet tydligt framgår, för snabbare hantering. Observera att du måste lämna ett meddelande till oss med information om felet “inom skälig tid” efter det att du upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet anses du alltid ha reklamerat felet inom skälig tid.
Vi kontaktar dig normalt inom några dagar efter att vi har mottagit ditt ärende. Om du, efter att ha varit i kontakt med oss, ska skicka tillbaka varan skickar du den till den adress som framgår på retursedeln som skickats till dig. Du kan få retursedel antingen via e-post för utskrift eller brevledes. Retursedeln tejpas fast på kartongen som lämnas in hos ditt postombud. Vi står självklart för returfrakten samt frakt för utskick av nya varor eller reservdelar vid reklamationer.
Vid reklamation står du som kund för transportrisken. Det innebär att du står för att försändelsen inte tar ytterligare skador vid transporten tillbaka till leverantören, så packa varan väl. Spara alltid följesedeln/returfraktsedeln till dess att du har fått information om att varan har kommit fram till oss.
När vi har mottagit den vara som du vill reklamera kommer vi och/eller aktuell leverantör att ta ställning till om det rör sig om ett fel på varan. Vid godkänd reklamation står vi för frakt och omkostnader kring varan du har reklamerat. Om vi bedömer att det inte rör sig om ett ursprungligt fel på varan kan vi komma att debitera dig för de undersökningskostnader och övriga kostnader som reklamationen har föranlett oss och/eller aktuell leverantör.

Återbetalning:
På vilket sätt återbetalning sker beror på hur du valt att betala din vara. För de betalsätt som tillhandahålls via Klarna sker återbetalning av Klarna när vi har fått din vara i retur. För frågor om återbetalning, se Klarnas vid var tid gällande villkor https://www.klarna.com/se/villkor/eller kontakta Klarna på www.klarna.se eller via telefon 08-120 120 10.

Avtal om köp

Bolysia AB ingår endast avtal med myndig person (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Eventuella undantag finns i enlighet med Föräldrabalken.